niedziela, 19 maja 2013

Owocowe kosmetyki


Wiosna to czas intensywnych prac ogrodowych. Nie mam zbyt wiele czasu na robienie zdjęć. Tak ja przyroda postanowiła nadrobić późne przyjcie wiosny , tak i ogrodnik  musi nadrobić wiele.

Mój ogród, oprócz części ozdobnej, ma także część użytkową. Są zagonki z warzywami, mały jagodnik, miejsce na zioła. Nie wyobrażam sobie, aby ogród nie miał mi służyć swoimi plonami.

Ogrodowe plony można wykorzystać na wiele sposobów. Jednym z nich, z pewnością nie najważniejszym, jest wykorzystanie owoców w pielęgnacji urody.  
Skarbnicą pomysłów jest „ ABC kosmetyki naturalnej. Tom 1. Owoce” Magdaleny Przybylak – Zdanowicz.


Książka jest ładnie wydana. Ryciny, kolorowe fotografie, dobry druk .

W książce znajdziecie:

ü  Ponad 160 przepisów na maseczki, toniki, eliksiry, okłady, peelingi, kąpiele z wykorzystaniem owoców

ü  Indeks dolegliwości i schorzeń pomagający w szybkim dotarciu do informacji

ü  Praktyczne porady i wskazówki przydatne podczas domowego wytwarzania eko kosmetyków

ü  Informacje o walorach zdrowotnych i wykorzystaniu w kosmetyce naturalnej owoców

ü  Liczne ciekawostki i praktyczne porady

Mnie bardzo spodobała się Szybka maseczka malinowa odżywiająca skórę (strona 67).  Pozbawiana żółtka z powodzeniem może stanowić  … smakowity deser.

Warto mieć tę książkę w swojej biblioteczce.

Ja kupiłam ją w Wydawnictwie Gaj (klik) za 18,50 zł.

Już teraz czekam na kolejne tomy. Owoce to tom pierwszy.

4 komentarze:

  1. Ta książka może być ciekawa, muszę się za nią rozejrzeć. Ciekawa też jestem następnych tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się przyjrzeć tej książce. Lubię taką tematykę, ale niektóre książki trochę rozczarowują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie tak książka jest ciekawa. Nie ma długich opisów. Autorka podaje przepis no. z jakiegoś owocu i podstawowe informacje o aktywnych składnikach. Krótko i na temat.

      Usuń